Integrovaná doprava kraje konečně dostává reálnou podobu

17. 06. 2021
Integrovaná doprava kraje konečně dostává reálnou podobu

Cestující se pozitivních změn dočkají už příští rok. Momentálně probíhá proces přehodnocování starých smluv a vyjednávání podmínek.

“Rozběhli jsme pracovní skupinu, řešíme nejdůležitější část integrace, a to je zvolení tarifu, který je páteří celého systému integrace. Tarif musí být co nejférovější pro lidi, kteří jezdí denně do práce,” říká pirátský předseda Výboru pro dopravu Jakub Zach.

Jednou z hlavních úloh pracovní skupiny je zvolení správného typu jízdního tarifu, který bude vyhovovat podmínkám Zlínského kraje.

“Pracujeme na tarifu, který bude efektivní a přinese výhody pro občany využívající veřejnou dopravu pravidelně. Změny tarifu budou konzultovány mimo jiné se starosty obcí a využijeme dosavadních dat, které má k dispozici KOVED. Na základě toho budou vytvořeny i nové jízdní řády,” komentuje Jakub Zach.

Nová koncepce integrované dopravy se v podstatě vytváří od úplných základů.

“Původní koncepce integrované dopravy, zpracována předchozím vedením, nebyla nikdy schválená a nakonec z této koncepce zbylo pouze zavedení Z karty a jedna nástupní sazba v případě přestupu, což je opravdu velmi málo, pokud se chceme bavit o integrované dopravě. Stačí se podívat například do Jihomoravského kraje, kde je IDS na úplně jiné úrovni než v představách předchozího vedení,” říká Zach.

“Ve spolupráci s radním pro digitalizaci Jiřím Jarošem a soukromým sektorem připravujeme programátorský hackaton, jehož cílem bude aplikace se zaměřením na dopravu, pomocí které by kraj dokázal ušetřit nejen čas, ale i výraznou část výdajů za vývoj. Myslíme ale i na modernizaci zastávek a autobusových nástupišť. Momentálně jsme těsně před dohodou s majiteli nádraží, kteří je mají ve správě. Chceme například rozšířit síť zastávek s digitálním infopanelem s informacemi o spojích,” doplňuje Zach.

Předseda krajského výboru pro dopravu J. Zach považuje plánování koncepce integrovaného dopravního systému a co nejefektivnější realizaci dopravní strategie pro kraj za základní službu veřejnosti, kterou kraje musí provozovat: “Integrovaná doprava je především služba pro veřejnost, kraj je ze zákona povinný ji provozovat, nicméně ji lze provozovat i efektivně. Zefektivnění a zkvalitnění dopravní služby v kraji je teď naší hlavní prioritou,” komentuje Zach.

Sdílení je aktem lásky

Další podobné články