Cestující se pozitivních změn dočkají už příští rok. Momentálně probíhá proces přehodnocování starých smluv a vyjednávání podmínek.
"Rozběhli jsme pracovní skupinu, řešíme nejdůležitější část integrace, a to je zvolení tarifu, který je páteří celého systému integrace. Tarif musí být co nejférovější pro lidi, kteří jezdí denně do práce," říká pirátský předseda Výboru pro dopravu Jakub Zach.
Jednou z hlavních úloh pracovní skupiny je zvolení správného typu jízdního tarifu, který bude vyhovovat podmínkám Zlínského kraje.
<h2>Nová koncepce integrované dopravy se v podstatě vytváří od úplných základů.</h2>"Pracujeme na tarifu, který bude efektivní a přinese výhody pro občany využívající veřejnou dopravu pravidelně. Změny tarifu budou konzultovány mimo jiné se starosty obcí a využijeme dosavadních dat, které má k dispozici KOVED. Na základě toho budou vytvořeny i nové jízdní řády," komentuje Jakub Zach.
"Původní koncepce integrované dopravy, zpracována předchozím vedením, nebyla nikdy schválená a nakonec z této koncepce zbylo pouze zavedení Z karty a jedna nástupní sazba v případě přestupu, což je opravdu velmi málo, pokud se chceme bavit o integrované dopravě. Stačí se podívat například do Jihomoravského kraje, kde je IDS na úplně jiné úrovni než v představách předchozího vedení," říká Zach.
"Ve spolupráci s radním pro digitalizaci Jiřím Jarošem a soukromým sektorem připravujeme programátorský hackaton, jehož cílem bude aplikace se zaměřením na dopravu, pomocí které by kraj dokázal ušetřit nejen čas, ale i výraznou část výdajů za vývoj. Myslíme ale i na modernizaci zastávek a autobusových nástupišť. Momentálně jsme těsně před dohodou s majiteli nádraží, kteří je mají ve správě. Chceme například rozšířit síť zastávek s digitálním infopanelem s informacemi o spojích," doplňuje Zach.
Předseda krajského výboru pro dopravu J. Zach považuje plánování koncepce integrovaného dopravního systému a co nejefektivnější realizaci dopravní strategie pro kraj za základní službu veřejnosti, kterou kraje musí provozovat: "Integrovaná doprava je především služba pro veřejnost, kraj je ze zákona povinný ji provozovat, nicméně ji lze provozovat i efektivně. Zefektivnění a zkvalitnění dopravní služby v kraji je teď naší hlavní prioritou," komentuje Zach.