Jakub Zach: Zlínský kraj je prvním regionem v Česku, kde bude ve veřejné dopravě fungovat švýcarská mobilní aplikace
Kde si koupit jízdenku, jakou zvolit, jak za ni zaplatit... Podobné otázky již brzy nebudou muset řešit cestující ve Zlínském kraji. Krajská společnost Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED) zahájila spolupráci se švýcarskou společností FAIRTIQ – světovým technologickým lídrem v placení jízdného. Integrovaná doprava Zlínského kraje (IDZK) se tak stane prvním systémem veřejné dopravy v Česku, v němž bude možné cestovat právě s aplikací FAIRTIQ. Co aplikace přinese cestujícím, kde všude ji využijí a hlavně od kdy bude v regionu spuštěna – o tom jsme si můžete přečíst v rozhovoru s předsedou Výboru pro dopravu zastupitelstva Zlínského kraje Jakubem Zachem pro Dobrý den s kurýrem.
Už i na Vsetín jen jednou jízdenkou
Jak jsme slíbili, tak jsme udělali - veřejná doprava v kraji je nyní zase více propojená! Na jednu jízdenku můžete využít městské autobusy, krajské linky i vlaky a můžete začít prozkoumávat už i vsetínská zákoutí včetně Ústí a Janové.
Cestování po kraji na jedno kliknutí!
Zlínský kraj přináší budoucnost veřejné dopravy přímo k vám! 🎉 Spolupracujeme s úspěšným švýcarským startupem 🇨🇭 FAIRTIQ, abychom vám umožnili cestovat jednodušeji než kdy předtím. 🚎🚅 Od tohoto léta bude Zlín prvním krajem v Česku, kde si pro cestu stačí jen swipnout po mobilu. Fakt.👆💥
Konečně jedna jízdenka na cestování po kraji!
Jedna jízdenka vládne všem! 🚌 Už letos budete moci cestovat s jednou jízdenkou ve Zlíně, Otrokovicích a dalších městech! Tato novinka platí už Uherském Hradišti, Starém Městě, Kunovicích a brzy i ve Vsetíně a Kroměříži. Spojení pohodlnosti a efektivity v dopravě. Tak jsme to přesně chtěli!
JASNĚ A PŘEHLEDNĚ: Změny ve veřejné dopravě ve Zlínském kraji
Pozitivní zprávy pro cestování ve Zlínském kraji v roce 2024! Od ledna 2024 můžete očekávat úžasné změny, které zpříjemní vaše cestování po našem kraji. Pojďme se na ně podívat přehledně.
Lidem v Otrokovicích uleví nový úsek dálničního obchvatu
Jihovýchodní obchvat Otrokovic byl slavnostně otevřen o 3 měsíce dřív oproti původnímu předpokladu.
Integrovaná doprava kraje konečně dostává reálnou podobu
Cestující se pozitivních změn dočkají už příští rok. Momentálně probíhá proces přehodnocování starých smluv a vyjednávání podmínek.
Jakub Zach: Bezbariérová veřejná doprava je naší dlouhodobou prioritou
Společnost ARRIVA MORAVA, dopravce Zlínského kraje, představila čtyři nové autobusy vybavené speciální plošinou pro nástup cestujících s hendikepem. Tyto autobusy by měly jezdit po regionálních linkách na trase Zlín – Brno. Autobusy s novým typem nástupní plošiny jsou první ve Zlínském kraji. Více informací najdete ZDE.
Jakub Zach: Jaký je stav integrovaného dopravního systému?
Piráti se po volbách dostali do vládní koalice ve Zlínském kraji a mají tak jedinečnou možnost ovlivnit budoucnost a směřování kraje. Já konkrétně se ujal výboru pro dopravu a musím na rovinu říct, že hned od prvního dne ve funkci trávím v kanceláři většinu dne. Seznamuji se s chodem úřadu, s lidmi, s projekty. A také s realitou. Spousta věcí tak, jak bylo prezentováno bývalým hejtmanem Čunkem, je prostě úplně jinak.
CHCE TO ZMĚNU!
S tímto sloganem jdeme do boje v nadcházejících krajských volbách. Tato věta ale není jen planá fráze, je to pro nás motivace, která nás žene každým dnem dopředu. Současné vedení kraje dělá mnoho rozhodnutí bez zapojení občanů, a to by mohlo v budoucnu náš kraj velmi negativně ovlivnit. Víme, že si náš kraj zaslouží změnu!
Moderní doprava 21.století z pohledu informačních technologií
Česká republika a jednotlivé kraje jsou pozadu se zaváděním nových technologií usnadňující práci s daty, plynulosti dopravy a její optimalizaci a řízení. Zlínský kraj bohužel nevyjímaje. Zavádění IDS (integrovaný dopravní systém) Zlínského kraje drhne, a to i kvůli rozporuplnému výběrovému řízení na krajského dopravce, kdy toto výběrové řízení šetřil i UOHS.
Moderní dopravní infrastruktura je jako tepna kraje
Moderní dopravní infrastruktura je jako tepna kraje. Stejně jako tepna v lidském těle musí být silná a pružná, aby odolala rostoucímu tlaku a navyšování dopravní zátěže. Je to jeden z nástrojů, jak podpořit například ekonomiku jednotlivých oblastí kraje, ale i například turismus.